Vanliga frågor

Föredrar du att prata med en verklig människa?, då kan du nå vår kundtjänst team via e-post (nedan).

Frågor om evighetsrosorna

Är alla rosor som ni har naturliga?

Ja, alla våra rosor är verkliga och naturliga. De konserveras med hjälp av en speciell metod och håller i ett till tre år.

Varför är det en pris skillnaden mellan olika ros färger och rosbox design?

De riktiga rosorna i vår evighetsros kollektion genomgår en långvarig behandling för att ge dem lång livslängd. Om färgade rosor ska ingå i buketten kommer den långa och kostsamma processen att framställa dem till att leda till olika priser med samma storlek på boxen eller samma design.

Hur färska är rosorna och hur länge varar de?

Tack vare exakt och effektiv timing av produktionen kan vi lova att de kommer att förbli färska under lång tid. Våra evighetsrosor håller sina kronblad i ett till tre år, tack vare en speciell behandling.

Vad är det som är så speciellt med er evighetsros kollektion?

Naturliga rosor görs långvariga med hjälp av en dyr process, som innebär att rosens vätska ersätts med en speciell lösning när rosen har nått sin peak av utseende. En konserverad ros skiljer sig inte i utseende eller känsla från en obehandlad. Det speciella med evighetsrosor är intensiteten i deras färger och deras livslängd: de förblir i sitt bästa utseende i ett till tre år.

Hur många rosor är det i en rosbox?

Antalet rosor varierar beroende på storleken och formen på rosorna, eftersom antalet rosor alltid måste passa storleken på den enskilda rosboxen. Vi kan dock alltid garantera ett antal, inom ± 4-5 rosor, för varje storlek på rosboxen

Kan Tusen rosor arrangemangen skickas anonymt?

Ja, varje rosbox skickas anonymt, utan följesedel eller faktura. Förutsatt att du inte nämner dig själv i gratulationskortet kommer mottagaren inte att veta vem som ligger bakom överraskningen.

Frågor om de hållbara/torkade buketterna

Varför bör jag undvika att placera min bukett i direkt solljus eller nära värmekällor? Dessutom, vilka åtgärder kan jag vidta för att förhindra att blommor och blad faller av, vilket hjälper buketten att behålla sin fräschör så länge som möjligt?

Eftersom blommorna är nyligen skurna kommer en närvarande värmekälla påskynda avdunstningen av vattnet i dem. Direkt solljus kan snabba upp blekningen av buketten. När buketten fortfarande är färsk reagerar den även naturligt på temperatur- och luftfuktighetsskillnader. Om det finns öppna fönster kan draget bidra till att bladen naturligtvis lossnar från buketten. Det är viktigt att vara medveten om att detta fenomen också kan uppstå under leveransen. Därför är det bra att försiktigt skaka buketten och vända den upp och ner innan du placerar den i vasen.

Hur rengör jag buketten på bästa sätt?

Du kan använda en fläkt med kalluft, en luftspray eller varsamt torka av buketten med en mjuk trasa.

Har buketten någon doft?

Buketterna har ingen tillsatt doft alls. De är helt naturliga och genomgår en traditionell process för att bevara dem i upp till 8 månader utan användning av kemikalier eller vanliga bekämpningsmedel. Eftersom blommorna är färska kommer varje bukett att ha en unik doft, vilken kan variera från bukett till bukett. Doften avtar gradvis medan buketten torkar, likt en vanlig bukett där doften är mest intensiv i början.

Hur kan blommorna se fina ut så länge?? (De är inte konstgjorda, eller hur?)

Buketterna innehåller färska blommor behandlade med biologiskt nedbrytbar nektar. Den här nektaren har en långsammare avdunstningstakt jämfört med vanligt vatten, vilket förlänger bukettens färskhet. Det är viktigt att påpeka att det här är en helt naturlig produkt till 100%!

Hur du klipper och sätter samman buketten.

Buketterna är sammanbundna med icke-avklippt basttråd för att ge flexibilitet. Stjälkarna lämnas avsiktligt långa för att kunna justeras hemma och passa i olika typer av vaser. Valet av vas påverkar bukettens estetik betydligt. Vi rekommenderar en vas med bred bas för att ge stjälkarna tillräckligt med utrymme att sprida sig. En vas med smalare öppning ger ett intryck av fyllighet och luftighet.

Frågor om butiken

Hur gör jag en beställning?

1. Välj form, färg, storlek och design på lådan du vill ha.

2. Ändra färgkompositionen som du vill.

3. Lägg produkten i varukorgen.

4. Om du inte vill lägga till fler varor i varukorgen, gå till kassan och följ instruktionerna för hur du beställer.

5. Skriv nu ett personligt meddelande till ditt gratis gratulationskort, eller lämna det tomt om du föredrar det.

6. Nästa steg kan du ange leveransinformation.

7. Välj sedan önskad betalningsmetod och ange vilket leveransdatum du vill ha.

8. Slutligen bekräftar du köpet.

9. Vi tar hand om resten och ser till att din rosenbox kommer fräsch och punktligt på det datum du begärt.

Vad händer efter att jag har lagt en beställning?

Några minuter efter att vi mottagit din beställning kommer en bekräftelse på beställningen automatiskt att gå till den e-postadress som du har registrerat. Om du inte ser vår e-post, kontrollera din skräppostmapp.

Så snart vi har skickat din beställning kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar leveransen och anger ett Postnord/DHL-spårningsnummer och fakturan.

Om du har några frågor om beställningsprocessen är du självklart välkommen att när som helst kontakta vår kundtjänst direkt via e-post på kundtjanst@tusenrosor.se. De kommer att svara direkt på din fråga.

Jag har lagt en order, men jag har fortfarande inte fått ett bekräftelse mail?

Kontakta oss på kundtjanst@tusenrosor.se

Kan jag få min beställning fraktad till en annan leveransadress som är olik till faktureringsadressen?

Ja, när du lägger din beställning anger du helt enkelt att den önskade leveransadressen skiljer sig från faktureringsadressen, så skickar vi beställningen till leveransadressen medan du får fakturan.

Kan jag ändra min beställning efter att jag har lagt en order?

En order kan ändras i efterhand endast under begränsade omständigheter.

Vid behov, vänligen kontakta oss på kundtjanst@tusenrosor.se, så ser vi om vi kan tillmötesgå din begäran om ändring.
Om du vill avbryta din beställning, vänligen skicka ett e-postmeddelande inom 60 minuter efter att du lagt din beställning till kundtjanst@tusenrosor.se.

Vad händer vid stöld eller oavsiktlig skada?

Alla våra leveranser är försäkrade mot stöld eller oavsiktlig skada. Våra leveranspartners Postnord och DHL Express hanterar våra rosarrangemang noggrant, så att din beställning når dig i gott skick. Vi skyddar även rosorna inuti förpackningarna för att säkerställa att de inte skadas. Försäkringsskyddet upphör så snart mottagandet är skriftligt bekräftat.

Vad händer om jag inte är nöjd?

Din tillfredsställelse är vår främsta fråga. Om du av någon anledning inte är nöjd, vänligen kontakta oss när som helst på kundtjanst@tusenrosor.se. Vi kommer omedelbart att ta itu med din oro.

Frågor om frakt

Vilka leveransmetoder finns det?

För att säkerställa en snabb och säker leverans av våra Tusen rosor rosboxar, skickar vi enbart med våra kvalitetspartners Postnord och DHL.

Kan jag spåra mitt paket?

Så fort vi skickar din beställning får du en automatisk leveransbekräftelse. Och samma dag kommer vi också att meddela dig om ditt personliga Postnord/DHL-spårningsnummer.

Kan jag välja ett leveransdatum?

Ja, vi levererar punktligt den leveransdag som du begär. På det här sättet. du kan noggrant planera när Postnord/DHL Express ska leverera roseboxen och se till att någon är närvarande på leveransadressen den dagen för att träffa dem. För det ändamålet väljer du helt enkelt önskat leveransdatum i kalendern i varukogen.

Vilka dagar kan jag få mitt Tusen rosor ararngemang levererat?

Vi levererar i allmänhet alla dagar, utom söndagar och allmänna helgdagar. De tillgängliga leveransdatumen kan ses och väljas i kalendern i varukorgen. Beroende på tidpunkten för beställningen erbjuder vi även leverans nästa dag.

Lördagsleveranser kommer i ett första steg att omfatta Uppsala, Helsingborg, Lund, Trelleborg, Landskrona och utvalda områden i Stockholm, Göteborg och Malmö. I ett nästa steg får boende i fler av Sveriges större städer samma service.

Kan jag välja vilken tid jag ska få mitt arrangemang hemkört?

Mottagaren får välja tid för leveransen enligt vad som gäller för mottagarens ort. Ett sms blir skickat till mottagarens telefon med leveransalternativ.

Frågor om betalning

Vilka sätt kan man betala på?

Våra betalningsmetoder inkluderar kreditkort (Master Card, Visa, American Express), Apple pay, Google pay, PayPal, Swish betalning, Klarna köp nu betala sen, Klarna delbetala och klarna betala nu.

Kommer min betalningsdata säkras och inte överföras till tredje part?

Under beställningsprocessen kommer dina personuppgifter att överföras över internet i krypterad form med hjälp av SSL (Secure Sockets Layer). Vi säkrar vår webbplats och andra system, med hjälp av tekniska och organisatoriska åtgärder, mot förlust, förstörelse, åtkomst, ändring eller spridning av dina uppgifter av obehöriga parter. Vid eventuella återbetalningar till dig kommer dina fullständiga kreditkortsuppgifter inte att vara synliga.

Nyhetsblad

Hur kan jag registerera mig till nyhetsbladet?

Tusen rosor distribuerar regelbundet nyhetsbrev via e-post för att informera dig om utvecklingen, evenemang och andra aktiviteter. Du kan prenumerera på Tusen rosor nyhetsbrev utan kostnad. Så fort du har registrerat dig för vårt nyhetsbrev kommer du att få ett e-postmeddelande som ber dig bekräfta din registrering för nyhetsbrevet. Vi kan därmed säkerställa att ingen tredje part har missbrukat dina uppgifter. Vi kommer inte under några omständigheter att överföra dina personuppgifter till tredje part, eller på annat sätt göra dem tillgängliga för tredje part, för reklam- eller marknadsföringsändamål.

Hur kan jag avregistera mig från nyhetsbladet?

Du kan givetvis avregistrera dig från nyhetsbrevet när som helst antingen här eller genom att använda motsvarande länk i varje nyhetsbrevsmejl.

Dataprivat och säkerhet

Är min data lagrat säkert?

Skydd av alla personuppgifter är mycket viktigt för oss. Vi använder dina uppgifter i enlighet med lagstadgade bestämmelser. Du har alltid rätt till information om eller rättelse av dina uppgifter i enlighet med lagbestämmelserna. Vi förlitar oss på ditt uttryckliga samtycke, givet t.ex. i samband med att vi lägger en beställning eller registrerar dig för nyhetsbrevet, för vår användning av dina uppgifter för reklam- eller marknadsföringsändamål och för erbjudanden och aktiviteter via e-post. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till vår användning av dina uppgifter, med verkan från den tidpunkten men inte i efterhand. Du kan hitta detaljerad information om ämnet dataskydd i vår integritetspolicy.

Kan jag köpa säkert på Tusen rosor, och vad betyder SSL-teknik?

Tusen rosor onlinebutik tillämpar de högsta säkerhetsstandarderna. Alla beställningar behandlas med säkra och beprövade SSL-krypteringsmetoder. Secure Sockets Layer (SSL) är världsledande inom webbsäkerhet. Vi använder SSL-teknik för att kryptera konfidentiell data, så att endast auktoriserade mottagare kan läsa den, för att förhindra obehörig åtkomst till konfidentiell information, datamanipulation, stöld av data och andra former av onlinebedrägerier. Vi skyddar därmed dina uppgifter och säkerställer att dina personuppgifter, inklusive dina kreditkorts- och kontouppgifter, överförs säkert via internet. Uppgifterna är krypterade, så att endast betalningssystemet kan läsa den.

Kom i kontakt med oss

Har du frågor om din beställning eller en allmän förfrågan?