Frakt & Returer

FRAKT

  • Alla produkter med konserverade rosor kräver minst 24 timmars hanteringstid innan de kan skickas.
  • Våra produkter levereras med Postnord och DHL.
  • Om GRATIS frakt erbjuds ett som möjligt alternativ sker leveransen med marktransport. Vi använder oss alltid av det bästa transportföretaget som finns att tillgå för din plats.
  • Vi levererar till hela Sverige och inom vissa utvalda länder inom Europa, men fraktpriserna inkluderar INTE importavgifter eller skatter. Importskatter och avgifter måste betalas av mottagaren, så tänk på detta innan du beställer.
  • Priser och leveranstider varierar beroende på kundens plats och de leveransalternativ du väljer i kassan.
  • Vi vill helst inte skicka till postboxar. Kontakta oss innan du beställer en leverans till en postbox.

KAN NI GARANTERA DATUM OCH TID FÖR LEVERANSER?

  • Höststormar, orkaner och översvämningar är bara några exempel på sådant som kan orsaka förseningar i leveransen. Eftersom vissa naturkrafter ligger bortanför vår kontroll kan vi inte garantera att leveranstiderna hålls när din beställning väl har lämnat våra lokaler, såvida du inte väljer vårt lokala leveransalternativ med personlig överlämning när du är till kassan. 
  • Postnord och DHL kan få problem som ligger helt bortanför vår kontroll och som kan leda till förseningar. Vid behov försöker vi lösa sådana eventuella förseningsproblem med respektive fraktbolag för din räkning.
  • Vi garanterar att din beställning skickas i tid och i perfekt skick från våra lokaler enligt det fraktalternativ och den tidsplan som du har begärt.

 

AVBESTÄLLNINGAR & RETURPOLICY

  • Vi är medvetna om att paket kanske inte levereras med samma kvalitet och professionella omsorg som de framställts med. Saker kan ske under den korta men viktiga transporttiden från vårt lager till din dörr. Se till att följa de regler som gäller när du skickar tillbaka en skadad vara så att vårt team snabbt och effektivt kan bedöma det aktuella problemet.
  • Tusen rosor AB kan tyvärr inte ta emot returer av våra konserverade rosor eller presentförpackningar med rosor när wellpapp lådan väl har öppnats. Alla våra arrangemang med konserverade rosor är handgjorda och tillverkade på beställning. Därför kan våra produkter INTE returneras eller bytas såvida de inte har skadats under transport. All försäljning är definitiv och ingen återbetalning eller butikskredit utfärdas.
  • Beställningar som är skadade vid ankomsten måste omedelbart fotograferas som bevis medan de fortfarande ligger kvar i den ursprungliga fraktförpackningen. Vi kan inte granska eller godkänna någon förfrågan om ersättning eller återbetalning utan fotobevis. När vi väl mottagit fotona tar det ett tag för oss att undersöka eventuella skador. Eventuellt kan det krävas att en produkt returneras till oss på kundens bekostnad för att vi ska kunna slutföra granskningen.
  • Om förseglingen har brutits eller avlägsnats från förpackningen kan varan ej ersättas om den skadats.
  • Om ett paket har skadats under transporten kan vi ge en återbetalning, med avdrag för fraktkostnader, eller erbjuda en ersättningsprodukt efter att vi granskat paketet.
  • Det går inte att annullera en beställning när varan väl har tillverkats. Om du vill avbryta en beställning måste du kontakta oss omedelbart för att ta reda på om beställningen har behandlats. Om det visar sig att arrangemanget är färdigställt kan vi inte utfärda någon återbetalning på grund av att det inneburit en kostnad för oss att färdigställa arrangemanget, och du samtycker till att sådana belopp kan dras av från eventuella betalningar som tidigare gjorts till Tusen rosor AB.
  • Alla varor som märkts med ”åter till avsändaren" debiteras en avgift på 500 kr (plus avdrag för den ursprungliga fraktkostnaden) såvida det inte ordnas med en ny leverans och de nya fraktkostnaderna betalats.
  • Försändelser som inte blir upphämtade står kunden för och blir debiterad 500 kr plus fraktkostnader som tillkommer vid ett till eventuellt leveransförsök.
  • Alla varor som returneras till avsändaren måste vara i ursprungligt, oskadat skick för att vara berättigade till någon form av återbetalning.
  • Kontakta oss på kundtjanst@tusenrosor.se för ytterligare information.

 

FÖRKOMNA ELLER SAKNADE ARTIKLAR

  • Om din vara inte kommer fram eller om spårningsinformationen visar att den har levererats men att du inte hittar den, meddela detta till oss så att vi kan kontakta det aktuella fraktbolaget och ta reda på vad som hänt.
  • Om en vara står som levererad men du inte kan hitta den måste vi vidta vissa åtgärder för att ta reda på var den finns. Om leveransen görs av Postnord och du känner till vilket lokalt postkontor som hanterar posten kan du kontakta detta för att ta reda på vad som hänt med din leverans. Detta är det snabbaste sättet för att lokalisera en försändelse som skickats med Postnord.
  • Om du ändå inte kan hitta ditt paket måste du lämna in en anmälan om försvunnen försändelse. Oftast kan vi göra detta åt dig. UPS, Fed-Ex och Postnord har olika förfaranden och tidsramar som måste följas för att kravet ska kunna lämnas in och behandlas.
  • Alla krav granskas av vår ledning. Alla beslut grundas på den information vi har och fattas med hänsyn till eventuella förfrågningar om återbetalning eller ersättning. Inga eftergifter görs i samband med detta innan granskningen är klar.
  • För ytterligare information om rutiner och förfaranden för saknade och förkomna försändelser hos UPS, Fed-Ex och Postnord, gå till UPS.com, FedEx.com eller Postnord.se.

 

ANNAT SOM KAN VARA VÄRT ATT TÄNKA PÅ I SAMBAND MED FRAKT

  • Dubbelkolla leveransadressen innan du skickar din beställning av konserverade rosor eller presentförpackningar med rosor och dekorationer. Tusen rosor AB ansvarar ej för beställningar som försenas eller returneras på grund att kunden uppgett felaktig adress eller en adress som inte går att leverera till (t.ex. postbox).
  • Vi förstår att du kanske vill att din present ska bli en överraskning. För att undvika förseningar rekommenderar vi dock att du meddelar mottagaren om försändelsen innan den kommer fram. Vi rekommenderar dig också att skicka med ett presentmeddelande i kassan så att mottagaren vet vem han eller hon ska tacka.
  • Se till att leveransen kan avlämnas vid din adress utan några problem. Om det finns någon grind, säkerhetsanordning eller om det är stängt in till platsen så tänk på detta innan du beställer leverans just dit.